Ikona zámek Členská sekce Napište mi Ikona e-mail

Akciová strategie Warrena Buffetta

Akciová strategie Warrena Buffetta

Cílem strategie Warrena Buffetta je dosahovat dlouhodobých zisků nad úrovní akciových indexů.

„Klíčem k investování je rozpoznat konkurenční výhodu konkrétní firmy, a hlavně, trvanlivost této výhody. Produkty nebo služby, které kolem sebe mají široké, udržitelné vodní příkopy, jsou ty, které investorům přinesou odměnu“. Warren Buffett

Jaké typy společností řadíme mezi společnosti s bezpečnou marží a tedy tzv. širokým vodním příkopem?

Firmy se sílou značky (nehmotná aktiva) – např. Walt Disney

Díky značce chrání své zisky ve všech hlavních odvětvích – kabelové televizi, zábavních parcích, filmovém průmyslu i spotřebním zboží. Vše, co je označeno logem Walt Disney, je známka úspěchu, jelikož je to značka, kterou děti vyhledávají a rodiče jí důvěřují. Tematické Disney parky jsou pro konkurenty těžko kopírovatelné, protože jsou svázané s dalšími odvětvími. Jakmile Disney spustí pohádku v kinech, následují DVD, licence na televizních stanicích, prodej reklamních předmětů a atrakce v zábavných parcích. Každá nová úspěšná franšíza se stává hodnotným přispěním do obrovské knihovny, která může být po dlouhou dobu úspěšnou „továrnou na peníze“.

 

Firmy s patenty – farmaceutické firmy - např. Sanofi

Jako další úspěšné farmaceutické společnosti, Sanofi profituje z patentů, které chrání její zisky před konkurenty po dlouhou dobu, zatímco společnost může účtovat ceny, které umožnují vysokou návratnost investovaného kapitálu vysoko nad svými náklady. Každá společnost, která vynalezne účinný lék je chráněna patentem, kdy jej nesmí po určitou dobu vyrábět a nabízet jiné společnosti. Sanofi má navíc výsadní pozici na poli inzulínu pro diabetiky. Díky ekonomice rozsahu může generovat zajímavé zisky i po tom, co jim patentní ochrana vyprší, protože vysoké počáteční náklady na produkování nízkonákladového inzulinu jsou pro většinu konkurentů neakceptovatelné.

 

Firmy s dominantním postavením na trhu, a tedy nízkými náklady – Union Pacific

Železnice jsou zdaleka nejlevnější možností přepravy nákladu, pokud nejsou místa spojena vodou. Železniční přeprava je 4x efektivnější z pohledu spotřeby paliva na tunu za kilometr, než u nákladních aut a je také levnější z pohledu lidských sil, protože vlak o 100 vagónech může obsluhovat jen několik lidí. Díky tomu si se zajímavou marží za přepravu železnice účtují o 10 % - 30 % méně než silniční přepravci. Navíc investují do technologií, aby se zlepšila ekonomičnost a výkon lokomotiv, a tak se snižují náklady na obsluhu a optimalizuje se výpočet ideálních cest.

 

„Cena je to, co platíte, Hodnota je to, co dostanete“. Warren Buffett.

Warren Buffett hledá firmy s férovým oceněním, ideálně když jsou „ve slevě“ a díky tomu je koupí za nižší cenu. Hodnotu má společnost stále stejnou. Cena je to, co v daný čas platíme. Tato investiční strategie patří mezi dynamické, ideální je tedy pro pravidelnou investici, nicméně díky širokým konkurenčním výhodám od ní můžeme očekávat v delším horizontu nadstandardní výnosy.

 


Další články

zobrazit všechny články
Daňové změny 2025 a jak nás ovlivní - FO + PO
12
Bře

Daňové změny 2025 a jak nás ovlivní - FO + PO

Nový rok je tu a s ním přichází i změny, které ovlivní naše finance. Začátek roku je ideální čas, kdy si prověřit, jaké novinky přináší daňová legislativa a co to znamená pro naše příjmy a podnikání. Daňové změny v roce 2025 nejsou výjimkou, a proto jsme pro vás připravili stručný přehled toho nejdůležitějšího, co byste měli vědět.

Začínáte ve financích?
26
Úno

Začínáte ve financích?

Začít ve světě financí je jako vydat se na cestu do neznáma – může být plná příležitostí, ale také výzev a dočasných nejistot. Pokud jste se rozhodli nastoupit na tuto dráhu, gratuluji! Práce ve financích není jen o číslech, ale především o lidech, jejich přáních a životních cílech. V tomto článku bych rád sdílel pár klíčových rad, které vám mohou pomoci na vaší cestě k úspěchu.

Proč využít služeb realitní kanceláře?
12
Úno

Proč využít služeb realitní kanceláře?

Profesionální realitní zprostředkovatel je jako více odborníků v jedné osobě. Proces prodeje nemovitosti totiž nekončí u samotného inzerátu. Profesionální zprostředkovatel se stará o přípravu nemovitosti – od homestagingu, kvalitních fotografií a 3D prohlídek, až po vytvoření atraktivního inzerátu. Důležitou roli hrají také moderní technologie a online platformy, jako jsou realitní portály nebo cílená reklama na sociálních sítích, které oslovují správnou cílovou skupinu.

Napište mi